The Fundamentals of Digital Fashion Marketing

 
 
Bloomsbury Visual Arts (Verlag)
  • erschienen am 9. März 2017
  • |
  • 208 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4742-2086-6 (ISBN)
 
The Fundamentals of Digital Fashion Marketing introduces and explores contemporary digital marketing practices within the fashion industry. Clare Harris clearly explains key digital marketing strategies and examines and illustrates their role in fashion through exciting and memorable industry examples. Marketing practices covered include online marketing, social media, video, mobile technologies, in-store technologies, augmented reality and digital spaces.

The text features interviews and case studies from some of fashion's biggest brands and most cutting-edge marketing companies, while also promoting active learning through engaging activities and exercises. This all combines to create a book that will inform, stimulate and inspire the next generation of creative marketers.
  • Englisch
  • Großbritannien
Bloomsbury Publishing PLC
  • Für Beruf und Forschung
150 colour illus
  • 5,65 MB
978-1-4742-2086-6 (9781474220866)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Clare Harris teaches creative technologies at the University of Sussex, UK and previously taught digital fashion practices at the University of Southampton. She is also a tutor for The Open University's Design Thinking course and runs her own design company, Millionsquid.
Introduction

1. Fashion Marketing and Digital Technologies
2. Fashion and Online Marketing
3. Social Media and Fashion Marketing
4. Fashion and Film
5. Fashion and Mobile Media
6. Digital Spaces and Innovations

Bibliography
Further Reading
Index
Picture Credits
Acknowledgements

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

29,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen