Schooling in Sub-Saharan Africa

Policy, Practice and Patterns
 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 12. Juli 2017
  • |
  • XVI, 283 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-319-57382-3 (ISBN)
 

This book is a comprehensive text for those interested in formal education in sub-Saharan Africa. It provides a thought-provoking overview of the key educational ideas, themes and issues facing schooling in Africa today, by drawing on a wide literature to examine evidence concerning both educational policy and the working realities of primary and secondary schools in Africa. Based on the author's forty years of experience in researching and publishing on education in Africa, it takes a balanced but critical approach to analysing education in Africa, and discusses both positive and negative patterns across the region, as well as identifying differences between and within countries. The book examines major questions of educational provision, structure, content and process but does so in a way that raises challenging questions about gender, inequality, violence, authoritarianism and democracy in education as well the fundamental question of whether education is achieving its desired outcomes. It will be of great interest to students and researchers working in the fields of comparative and international education, education and international development, African education, African studies and development studies.

weitere Ausgaben werden ermittelt

Clive Harber is Emeritus Professor of International Education at the University of Birmingham, UK, and was previously Head of the School of Education at the then University of Natal, now KwaZulu Natal, South Africa. He has carried out research in many different African countries and has published widely on education in Africa and on education and development.

Chapter 1. Goals for Education.- Chapter 2. Educational Policy in Africa.- Chapter 3. Who Goes to School in Africa?.- Chapter 4. Human and Material Resources: Teachers, Finance and Physical Resources.- Chapter 5. Teacher Education.- Chapter 6. Curriculum and Assessment.- Chapter 7. Classroom Teaching Methods.- Chapter 8. Educational Management, Decentralisation and Privatisation.- Chapter 9. Violence in Schools.- Chapter 10. Special Educational Needs and Inclusion.- Chapter 11. Educational Outcomes.- Chapter 12. Contextual Differences in Schooling: Three Country Case Studies.- Chapter 13. Conclusion: Educational Patterns in Africa.


Dewey Decimal Classfication (DDC)

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

96,29 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen