Authorship as Promotional Discourse in the Screen Industries

Selling Genius
 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 30. April 2020
  • |
  • 208 Seiten
 
E-Book | ePUB ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-07465-9 (ISBN)
 

This book discusses the use of authorship discourses and author figures in the promotion and marketing of media content, dealing with the U.S. mainstream media, including franchise film, network television, and triple-A video games.

The research takes a unique approach studying ideas of authorship in promotion, diverging from extant approaches looking at the text, production, or reception. Conceptualizing authorship within the logic of media branding, the book studies the construction of ideas around creativity and the creative person in marketing and publicity content where media industries communicate with audiences. A cross-media approach allows the book to take a broad look and make comparisons across the increasingly integrated media industries.

The book will be of great relevance to academics in the fields of film, television, and media studies, including postgraduate students, conducting teaching and research around authorship, media industries, and media promotion.

1. Auflage
  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
2 schwarz-weiße Abbildungen, 1 schwarz-weiße Zeichnungen, 1 schwarz-weiße Tabellen, 1 Zeichnungen
  • 1,62 MB
978-1-000-07465-9 (9781000074659)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Dr. Leora Hadas is an Assistant Professor at the Department of Cultural, Media and Visual Studies at the University of Nottingham. Her research has been published in Cinema Journal and Critical Studies in Media Communication. Research interests include media industries and production cultures, promotion and paratexts, and sustainability in media production

Chapter One: The author in promotion; Chapter Two: Into the authorship matrix: Promotional authorship in the franchise blockbuster; Chapter Three: 'Starry-eyed, tough-as-nails': The television showrunner as auteur and as brand; Chapter Four: Opening the branding bottleneck: New models of promotional authorship; Chapter Five: Welcome to the team: promotional authorship in the video game industry; Chapter Six: Conclusion: The undying author

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie eine Lese-Software, die das Dateiformat EPUB verarbeiten kann: z.B. Adobe Digital Editions oder FBReader - beide kostenlos (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "glatten" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

35,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen