Consumer Psychology: A Study Guide to Qualitative Research Methods

 
 
Verlag Barbara Budrich
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 18. April 2016
  • |
  • 166 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-8474-0891-8 (ISBN)
 
This book provides students with a clear and concise guide to studying undergraduate courses in qualitative consumer research and ethnography. The authors present the major qualitative research approaches used in consumer and marketing research as well as practical procedures and theoretical aspects of research design, report presentation etc. In addition to that a weekly study guide, including comprehensive reading lists, completes the book.
  • Englisch
  • Leverkusen-Opladen
  • |
  • Deutschland
978-3-8474-0891-8 (9783847408918)
3847408917 (3847408917)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Paul M.W. Hackett PhD, Professor of Ethnography, Emerson College, Boston, USA and Visiting Academic, Oxford University, Oxford, UK Jessica B. Schwarzenbach PhD, Independent Scholar, Massachusetts, USA Uta Maria Jürgens Doctoral Student, ETH Zürich, Switzerland
  • Consumer Psychology: A Study Guide to Qualitative Research Methods
  • Book Sections
  • Detailed table of contents
  • Preface
  • Synopsis of Chapters
  • Section 1 - Planning the Research Project
  • Chapter 1. What are Qualitative Research Methods in Qualitative Consumer Psychological Research?
  • Chapter 2. Using a Mapping Sentence to Manage a Consumer Research Project
  • Chapter 3. Research Ethics
  • Section 2 - Approaches to Qualitative Research Methods in Consumer Psychological Research
  • Chapter 4. Projective Techniques
  • Chapter 5. Focus Groups
  • Chapter 6. In-Depth Interviews
  • Chapter 7. Ethnography
  • Chapter 8. Netnography
  • Chapter 9. Visual Ethnography
  • Chapter 10. Artefacts
  • Chapter 11. Archives
  • Chapter 12. Journals and Diaries
  • Chapter 13. Autoethnography
  • Section 3 - Practical Procedures
  • Introduction
  • Chapter 14. Projective Techniques
  • Chapter 15. Focus Groups
  • Chapter 16. In-Depth Interviews
  • Chapter 17. Ethnography
  • Chapter 18. Netnography
  • Chapter 19. Visual Ethnography
  • Chapter 20. Artefacts
  • Chapter 21. Archives
  • Chapter 22. Journals and Diaries
  • Chapter 23. Autoethnography
  • Section 4 - Writing and Analysing a Research Report
  • Chapter 24. The Structure of an Academic Article/Report
  • Appendices

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.

Inhalt (1) (PDF)
Inhalt (2) (PDF)

Download (sofort verfügbar)

12,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok