Gender and the Media

 
 
Polity (Verlag)
  • erschienen am 2. Oktober 2015
  • |
  • 304 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-7456-9899-1 (ISBN)
 
Written in a clear and accessible style, with lots of examples fromAnglo-American media, Gender and the Media offers a criticalintroduction to the study of gender in the media, and an up-to-dateassessment of the key issues and debates.
Eschewing a straightforwardly positive or negative assessmentthe book explores the contradictory character of contemporarygender representations, where confident expressions of girl powersit alongside reports of epidemic levels of anorexia among youngwomen, moral panics about the impact on men of idealizedrepresentations of the 'six-pack', but near silence about thepervasive re-sexualization of women's bodies, along with a growinguse of irony and playfulness that render critique extremelydifficult.
The book looks in depth at five areas of media - talk shows,magazines, news, advertising, and contemporary screen and paperbackromances - to examine how representations of women and men arechanging in the twenty-first century, partly in response tofeminist, queer and anti-racist critique.
Gender and the Media is also concerned with thetheoretical tools available for analysing representations. A rangeof approaches from semiotics to postcolonial theory are discussed,and Gill asks how useful notions such as objectification, backlash,and positive images are for making sense of gender in today'sWestern media. Finally, Gender and the Media also raisesquestions about cultural politics - namely, what forms of critiqueand intervention are effective at a moment when ironic quotationmarks seem to protect much media content from criticism and whenmuch media content - from Sex and the City to revenge adverts - canbe labelled postfeminist.
This is a book that will be of particular interest to studentsand scholars in gender and media studies, as well as those insociology and cultural studies more generally.
1. Auflage
  • Englisch
  • Oxford
  • |
  • Großbritannien
John Wiley & Sons
  • 0,94 MB
978-0-7456-9899-1 (9780745698991)
0745698999 (0745698999)
weitere Ausgaben werden ermittelt
RosalindGill is Professor of Social and Cultural Analysis at the Centrefor Cultural, Media and Creative Industries Research at King'sCollege London
Preface
1. Gender and the Media
2. Analysing Gender in Media Texts
3. Advertising and Postfeminism
4. News, Gender and Journalism
5. Talk Shows
6. Gender in Magazines
7. Postfeminist Romance

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

21,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok