Schweitzer Fachinformationen
Wenn es um professionelles Wissen geht, ist Schweitzer Fachinformationen wegweisend. Kunden aus Recht und Beratung sowie Unternehmen, öffentliche Verwaltungen und Bibliotheken erhalten komplette Lösungen zum Beschaffen, Verwalten und Nutzen von digitalen und gedruckten Medien.
Early analysts of both punk and metal have shown their continuing popularity for segments of the public who were often considered in the 1970s and 1980s as "losers of globalization" despite the level of fragmentation of these scenes, the diversity of their audiences' backgrounds, and their constant evolution and re-invention. This volume aims to stimulate and contribute to debates on social class and economic and cultural change, on one side, and punk and metal, on the other, through international, contemporary and historical approaches, mainly focused on Britain and France.
"This is a sound contribution to the study of popular music, and it will soon find its place in the bibliographies of numerous books and articles in that field. The variety of approaches (from sociology to cultural studies) and the diverse contexts present in this collection (from Northern Ireland to Australia) will no doubt make this volume indispensable to numerous scholars working in various fields." (Eric DOUMERC, E-rea, erea.revues.org, Vol. 22 (2), 2025)
Romain Garbaye is Professor of British Studies at the Université Sorbonne Nouvelle. His research focuses on the history of immigration and citizenship in the United Kingdom, as well as on the history of British rock music.
Gérôme Guibert is Professor of Sociology at the Université Sorbonne Nouvelle. He is a popular music studies scholar and an ISMMS (International Society for Metal Music Studies) board Member.
1.Romain Garbaye and Gérôme Guibert, Université Sorbonne Nouvelle.- Introduction : social class, punk and metalClass domination and class agency.- 2.Andy Brown, independent researcher : Resistance Through Music.- Exploring the role of class fraction appropriations and alliances in the subcultural formation of heavy metal, classic, post and present.- _3 .Deirdre Gilfedder, Universite´ Paris-Dauphine : The early punk scene in Brisbane, Australia as site of social and postcolonial.- 4. Jeremy Tranmer, Université de Lorraine: " Victory to the Miners!" Punk and the Miners' Strike of 1984/85.- Subcultures, sub-genres and social class.- 5.Timothy Heron, Université de Strasbourg : '"Rotting in the suburbs" ? Voicing Working-Class Deprivation in 1970s Northern Ireland Punk Songs.- 6.Guillaume Clément, Université de Rennes : Working-class and middle-class in the age of Brexit: social commentary by contemporary post-punk bands.- 7. Eric Smialek, Huddersfield University : Mapping Social-Class Divisions within Metal: Global Material Conditions, Disciplinary Priorities, Subgeneric Trends, and Stylistic Analyses.- Evolving audiences : ageing, gentrification, feminization?.- 8. Pierig Humeau, Universite´ de Limoges : « We're dominated, So What" ? We Don't Give a F**k : Punk Stylistic Spaces, Social Classes and Political-artistic Ageing" inFrance.- 9.Rosemary Lucy Hill, Huddersfield University, Molly Megson, University of Hull, and David Hesmondhalgh, University of Leeds : Sexual Violence in the Pit.- 10. Corentin Charbonnier, Universite´ de Tours : Gentrifying metal ? The Evolving Gender and Social Class characteristics of Metal Festival Audiences : A Statistical Study of the HellfestFestival (France).- 11.Charle'ne Be´nard, Université Sorbonne Nouvelle: Who listens to « metal for girls » ? Metal, orchestra and female voices: measuring the reception of symphonic metal.
Dateiformat: PDFKopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)
Systemvoraussetzungen:
Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein „weicher” Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich – sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.
Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.