Marxism

Karl Marx's Fifteen Key Concepts for Cultural and Communication Studies
 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 12. Dezember 2019
  • |
  • 296 Seiten
 
E-Book | ePUB ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-75049-2 (ISBN)
 

This introductory text is a critical theory toolkit on how to how to make use of Karl Marx's ideas in media, communication, and cultural studies.

Karl Marx's ideas remain of crucial relevance, and in this short, student-friendly book, leading expert Christian Fuchs introduces Marx to the reader by discussing 15 of his key concepts and showing how they matter for understanding the digital and communicative capitalism that shapes human life in twenty-first century society. Key concepts covered include: the dialectic, materialism, commodities, capital, capitalism, labour, surplus-value, the working class, alienation, means of communication, the general intellect, ideology, socialism, communism, and class struggles.

Students taking courses in Media, Culture and Society; Communication Theory; Media Economics; Political Communication; and Cultural Studies will find Fuchs' concise introduction an essential guide to Marx.

1. Auflage
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
8 schwarz-weiße Abbildungen, 2 schwarz-weiße Fotos, 6 schwarz-weiße Zeichnungen, 23 schwarz-weiße Tabellen
  • 2,97 MB
978-1-000-75049-2 (9781000750492)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Christian Fuchs is a professor of media and communication studies and a critical theorist of communication and society. He is co-editor of the journal tripleC: Communication, Capitalism & Critique (http://www.triple-c.at) and author of many books, including Communication and Capitalism: A Critical Theory, Rereading Marx in the Age of Digital Capitalism, Nationalism on the Internet: Critical Theory and Ideology in the Age of Social Media and Fake News, Social Media: A Critical Introduction, Digital Demagogue: Authoritarian Capitalism in the Age of Trump and Twitter, Digital Labour and Karl Marx, and Internet and Society: Social Theory in the Information Age.


1. Introduction

2. The Dialectic

3. Materialism: The Base/Superstructure-Problem

4. Commodities, Capital, Capitalism


5. Labour and Surplus-Value

6. The Working Class

7. Alienation

8. Means of Communication and the General Intellect


9. Ideology

10. Socialism and Communism

11. Class Struggles

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie eine Lese-Software, die das Dateiformat EPUB verarbeiten kann: z.B. Adobe Digital Editions oder FBReader - beide kostenlos (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "glatten" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

26,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen