Emotion and Social Judgements

 
 
Taylor & Francis Ltd (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 14. Oktober 2020
  • |
  • 310 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-10044-0 (ISBN)
 
The role of emotions in interpersonal judgements about health and illness and in social decisions receive particular attention in this book.
The book is organised in three sections: conceptual approaches to the connection between emotion, mood and judgements; extension of the basic theory behind how feelings affect social judgements; and theoretical models and their application in research.
1. Auflage
  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ebooks
  • Für höhere Schule und Studium
  • 152,84 MB
978-1-000-10044-0 (9781000100440)
weitere Ausgaben werden ermittelt
University of New South Wales, Australia.
List of Contributors -- PART 1. BASIC CONCEPTUAL ORIENTATIONS -- 1. Affect and Social Judgments: An Introductory Review /Joseph P. Forgas -- 2. Mood Congruity of Social Judgments /Gordon H. Bower -- 3. Happy and Mindless, But Sad and Smart? The Impact of Affective States on Analytic Reasoning /Norbert Schwarz and Herbert Bless -- 4. The Joint Effects of Cognition and Affect on Social Judgment /Martin F. Kaplan -- 5. On the Task, the Measures and the Mood in Research on Affect and Social Cognition /Klaus Fiedler -- PART 2. INTEGRATIONS AND EXTENSIONS -- 6. Moods and Their Vicissitudes: Thoughts and Feelings as Information /Gerald L. Clore and Gerrod Parrott -- 7. The Perception and Processing of Affective Information and its Influences on Social Judgment /Paula M. Niedenthal and Carolin Showers -- 8. Motivation and Complexity Levels as Determinants of Heuristic Use in Social Judgment /Nyla R. Branscombe and Brian M. Cohen -- 9. A Critique of Cognitive Approaches to Social Judgments and Social Behavior /Michael Argyle -- PART 3. THEORIES AND APPLICATIONS -- 10. Multiple Roles for Affect in Persuasion /Richard E. Petty, Faith Gleicher, and Sara M. Baker -- 11. Feeling Good, But Not Thinking Straight: The Impact of Positive Mood on Persuasion /Diane M. Mackie and Leila T. Worth -- 12. Positive Mood, Processing Goals and the Effects of Information on Evaluative Judgment /J. M. Innes and C. R. Ahrens -- 13. Influence of Mood on Judgments About Health and Illness /Peter Salovey, Ann O'Leary, Martha S. Stretton, Stephanie A. Fishkin and Chloe A. Drake -- 14. Affect and Person Perception /Joseph P. Forgas -- Name Index Subject Index.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

50,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen