GPU Pro 360 Guide to Geometry Manipulation

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 17. April 2018
  • |
  • 325 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-351-33952-0 (ISBN)
 

Wolfgang Engel's GPU Pro 360 Guide to Geometry Manipulation gathers all the cutting-edge information from his previous seven GPU Pro volumes into a convenient single source anthology that covers geometry manipulation in computer graphics. This volume is complete with 19 articles by leading programmers that focus on the ability of graphics processing units to process and generate geometry in exciting ways. GPU Pro 360 Guide to Geometry Manipulation is comprised of ready-to-use ideas and efficient procedures that can help solve many computer graphics programming challenges that may arise.

Key Features:

    • Presents tips and tricks on real-time rendering of special effects and visualization data on common consumer software platforms such as PCs, video consoles, mobile devices

    • Covers specific challenges involved in creating games on various platforms

    • Explores the latest developments in the rapidly evolving field of real-time rendering

    • Takes a practical approach that helps graphics programmers solve their daily challenges
    • Englisch
    • Milton
    • |
    • Großbritannien
    Taylor & Francis Ltd
    • Für höhere Schule und Studium
    978-1-351-33952-0 (9781351339520)
    weitere Ausgaben werden ermittelt

    Wolfgang Engel is the CEO of Confetti, a think tank for advanced real-time graphics for the gaming and movie industries. Previously he worked in Rockstar's core technology group as the lead graphics programmer.

    chapter 1 As Simple as Possible Tessellation for Interactive Applications
    chapter 2 Rule-Based Geometry Synthesis in Real-Time
    chapter 3 GPU-Based NURBS Geometry Evaluation and Rendering
    chapter 4 Polygonal-Functional Hybrids for Computer Animation and Games
    chapter 5 Terrain and Ocean Rendering with Hardware Tessellation
    chapter 6 Practical and Realistic Facial Wrinkles Animation
    chapter 7 Procedural Content Generation
    chapter 8 Vertex Shader Tessellation
    chapter 9 Optimized Stadium Crowd Rendering
    chapter 10 Geometric Antialiasing Methods
    chapter 11 GPU Terrain Subdivision and Tessellation
    chapter 12 Vertex Pulling Rendering Pipeline
    chapter 13 WebGL Globe Renderign Pipeline
    chapter 14 Dynamic GPU Terrain
    chapter 15 Bandwidth Efficient Procedural Meshes in the GPU via Tessellation
    chapter 16 Real-Time Deformation of Subdivision Surfaces on Object Collisions
    chapter 17 Realistic Volumetric Explosions in Games
    chapter 18 Deferred Snow Deformation in Tomb Raider
    chapter 19 Catmull-Clark Subdivision Studies

    Dateiformat: PDF
    Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

    Systemvoraussetzungen:

    Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

    Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

    E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

    Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

    Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

    Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


    Download (sofort verfügbar)

    44,49 €
    inkl. 19% MwSt.
    Download / Einzel-Lizenz
    E-Book bestellen