Managing Change, Creativity and Innovation

 
 
SAGE Publications Ltd (Verlag)
  • 4. Auflage
  • |
  • erschienen am 28. April 2021
  • |
  • 608 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-5297-6582-3 (ISBN)
 
This bestselling text brings a fresh and unique approach to managing organizational change, taking the view that change, creativity and innovation are interconnected. It offers a strong theoretical understanding of change, creativity and innovation along with practical guidance and ideas for organizational change and development.

The fourth edition comes with:
  • lots of brand-new case studies and examples from around the world
  • extra content on innovation and technology
  • extended discussion and an additional chapter on the people aspects of change that includes culture, sensemaking and temporality
Written in an engaging and accessible style, this books is essential for those studying organizational change management or creativity and innovation.
Fourth Edition
  • Englisch
SAGE Publications
  • 14,42 MB
978-1-5297-6582-3 (9781529765823)
weitere Ausgaben werden ermittelt
PART ONE Setting the Scene: The Changing Landscape of Business Organizations
Chapter One Introduction
Chapter Two The Process of Change, Creativity and Innovation
Chapter Three A Brief History of Management Thought in the Development of Concepts, Theories and Business Practice
PART TWO Change and Innovation in Organizations
Chapter Four Classifying Theories of Organizational Change
Chapter Five Change Management Practice: Choices, Lessons Learned and Key Considerations
Chapter Six Human Dimensions: Readiness, Communication, Sensemaking and Culture
Chapter Seven People and Change: Power, Politics, Resistance, Time and Temporality
Chapter Eight Conventional Frameworks: Planning, Diagnostics and Sequence
Chapter Nine Interpretative Frameworks, Dialogical OD, the Learning Organization and Appreciative Inquiry
Chapter Ten The Processual Turn: Politics, Context and Time
PART THREE Creativity, Innovation and Change in Organizations
Chapter Eleven Creative Industries, Innovative Cities and Changing Worlds
Chapter Twelve The Individual: Promoting Critical Thinking
Chapter Thirteen The Group: Nurturing Teamwork
Chapter Fourteen The Contextual Environment: Structure, Systems, Resources and Culture
Chapter Fifteen The Leader: Promoting New Ideas at Work
Chapter Sixteen Conclusion

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

55,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen