A Cognitive-Historical Approach to Creativity

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 20. März 2019
  • |
  • 294 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-62800-9 (ISBN)
 

At the heart of creativity is the practice of bringing something new into existence, whether it be a material object or abstract idea, thereby making history and enriching the creative tradition.

A Cognitive Historical Approach to Creativity explores the idea that creativity is both a cognitive phenomenon and a historical process. Blending insights and theories of cognitive science with the skills, mentality and investigative tools of the historian, this book considers diverse issues including: the role of the unconscious in creativity, the creative process, creating history with a new object or idea, and the relationship between creators and consumers. Drawing on a plethora of real-life examples from the eighteenth century through to the present day, and from distinct fields including the arts, literature, science and engineering, Subrata Dasgupta emphasizes historicity as a fundamental feature of creativity.

Providing a unified, integrative, interdisciplinary treatment of cognitive history and its application to understanding and explaining creativity in its multiple domains, A Cognitive Historical Approach to Creativity is essential reading for all researchers of creativity.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 0,71 MB
978-0-429-62800-9 (9780429628009)

Subrata Dasgupta is Professor Emeritus in the School of Computing and Informatics, University of Louisiana at Lafayette where, from 1993 to 2018, he held the Computer Science Trust Fund Eminent Scholar Chair. From 1999 to 2013 he was also Director of the Institute of Cognitive Science. He has authored numerous works on the cognitive, historical and computational aspects of creativity.

Prologue

Dramatis Personae

1. The Cognitive-Historical Space

2. Artifacts : The Very 'Stuff' of Creativity

3. Artificers and Consumers

4. A Cognitive Pas de Deux

5. Knowledge Schemas in Creative Thought

6. The Prepared Mind

7. Dilemma of the Unconscious

8. Preparing for Illumination

9. The Creative Act of Production

10. Inventing Cognitive Style

11. The Psychohistorian's Contribution

12. The Making of Creative Movements

Epilogue

Bibliography

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

38,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen