Social Contagion as a Driver of Digital Product Use

 
 
Electronic Commerce & Digital Markets (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 15. Juli 2019
  • |
  • 148 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-7494-5785-4 (ISBN)
 
Social contagion is ubiquitous in the day-to-day lives of consumers. Whether at home with their families, at work with colleagues, spending leisure time with friends, or even when only surrounded by strangers, consumers are always exposed to and influenced by the actions of others. The wide-scale use of digital communication technologies and online social networks has further exacerbated this influence by enabling more varied and intense ways to connect and interact. In the three essays constituting this dissertation, we ask how marketers and product designers can purposefully use social product design features to achieve superior managerial outcomes by harnessing social contagion. The first essay delineates the state-of the-art research on social contagion by systematically mapping the moderators of social contagion. The first essay delineates the state-of the-art research on social contagion by systematically mapping the moderators of social contagion and identifies avenues for future research. In the second essay, we identify social contagion through geographic contiguity in the repeated use of a low-involvement digital service and show that it can be nearly completely crowded out by marketing communication. In the last essay, we demonstrate that product design features can be used to induce joint consumption which in turn leads to social contagion and ultimately an increased level of product use.
1. Auflage
  • Englisch
Books on Demand
  • 3,49 MB
978-3-7494-5785-4 (9783749457854)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Gábor Darvasi studied Physics at the University of Heidelberg. After working as a management consultant with Simon-Kucher & Partners for several years, he obtained his PhD (2019) in Quantitative Marketing from the University of Munich (LMU).

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

35,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen