Conceptual Frameworks for Giftedness and Talent Development

Enduring Theories and Comprehensive Models in Gifted Education
 
 
Prufrock Press
  • erschienen am 15. September 2020
  • |
  • 460 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-64632-050-9 (ISBN)
 

Conceptual Frameworks for Giftedness and Talent Development explores current and enduring theories and comprehensive models of giftedness and talent development. Each chapter:

  • Includes a description of a different model, theory, or framework.
  • Shares the most important implications of each model, including underrepresentation and social justice issues.
  • Provides commentary on how each model compares to others.
  • Includes discussion questions for use with students and professionals.

The editors also consider common issues across conceptual frameworks, such as the degree to which achievement defines giftedness, the goal of gifted education, and the role of psychosocial factors. This is a comprehensive reference for scholars and practitioners in the field, as well as those studying at the graduate level.

  • Englisch
  • Naperville
  • |
  • USA
Sourcebooks Inc
  • Reflowable
  • 3,25 MB
978-1-64632-050-9 (9781646320509)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Tracy L. Cross holds an endowed chair, Jody and Layton Smith Professor of Psychology and Gifted Education, and is the Executive Director of the Center for Gifted Education at William and Mary.
  • Intro
  • Title Page
  • Table of Contents
  • FOREWORD
  • CHAPTER 1 Evolving Complexity Theory of Talent Development
  • A Developmental Systems Approach
  • CHAPTER 2 The Talent Development Megamodel
  • CHAPTER 3 Toward a Science of Expertise
  • Obstacles, Implications, and Applications
  • CHAPTER 4 Tannenbaum's Psychosocial Conception of Giftedness
  • CHAPTER 5 The Three-Ring Conception of Giftedness and the Schoolwide Enrichment Model
  • A Talent Development Approach for All Students
  • CHAPTER 6 Nonuniversal Theory and the Development of Gifts and Talents
  • CHAPTER 7 Transformational Giftedness
  • CHAPTER 8 The Talent Search Model for Identifying and Developing Academic Talent
  • CHAPTER 9 An Enhanced School-Based Conception of Giftedness
  • CHAPTER 10 Advanced Academics
  • A Model for Gifted Education Without Gifted Students
  • CHAPTER 11 Giftedness as IQ
  • CHAPTER 12 Charting a Course for the Future
  • ABOUT THE EDITORS
  • ABOUT THE AUTHORS

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

58,99 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen