Engaging in Mathematics in the Classroom

Symbols and experiences
 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 30. Juli 2015
  • |
  • 164 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-317-42976-0 (ISBN)
 
What comes first, class management or student engagement? How can the 'real world' be used to engage learners? What is the role of technology in engaging students? And is 'understanding' or 'exam success' more engaging?

In the modern world, success in school mathematics can determine life chances. It is therefore vital to engage children and young people in learning mathematics. Engaging in Mathematics in the Classroom brings together the debates concerning mathematical engagement and draws on first-hand experience and key research to promote successful classroom practice. It considers what engagement looks like at different ages and the implications of this for the classroom.

Accessibly written with examples of successful classroom practice, activities and projects, the book covers:



Planning and managing engagement in learning;


Mathematical understandings and meanings;


Early Primary and the number system;


Primary/Secondary Transition and geometrical thinking;


Secondary school: Adolescence and algebraic activity;


Post-16 and infinity;


Learning across the lifespan.


Written by a leading authority in the field, this timely text will be essential reading for all trainee and practising teachers of mathematics.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 24 s/w Tabellen, 12 s/w Photographien bzw. Rasterbilder, 40 s/w Zeichnungen
  • |
  • 40 Line drawings, black and white; 12 Halftones, black and white; 24 Tables, black and white
978-1-317-42976-0 (9781317429760)

weitere Ausgaben werden ermittelt
Alf Coles is Senior Lecturer in Education at the University of Bristol, UK.
PART ONE

Chapter 1 - Engaging in mathematics

Chapter 2 - Planning for engagement in learning

Chapter 3 - Mathematical understandings and meanings

Chapter 4 - Symbolic fluency

Chapter 5 - Managing engagement

PART TWO

Chapter 6 - Early Primary and the number system

Chapter 7 - Primary/Secondary Transition and geometrical thinking
Chapter 8 - Secondary school: Adolescence and algebraic activity
Chapter 9 - Post-16 and infinity
PART THREE
Chapter 10 - Engaging in engaging learners
Chapter 11 - Learning across the lifespan
Conclusion

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

29,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen