Comparative Cinema

Late and Last Things in Literature and Film
 
 
Palgrave Macmillan (Verlag)
  • erschienen am 10. Mai 2021
  • |
  • XIV, 243 Seiten
 
E-Book | PDF mit Wasserzeichen-DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-030-69044-1 (ISBN)
 
This book comprises what may be called exercises in 'comparative cinema'. Its focus on endings, near-endings and 'late style' is connected with the author's argument that comparative criticism itself may constitute an endgame of criticism, arising at the moment at which societies or individuals relinquish primary adherence to one tradition or medium. The comparisons embrace different works and artistic media and primarily concern works of literature and film, though they also consider issues raised by the interrelationship of language and moving and still images, as well as inter- and intra-textuality. The works probed most fully are ones by Theo Angelopoulos, Ingmar Bergman, Harun Farocki, Theodor Fontane, Henry James, Krzysztof Kieslowski, Chang-dong Lee, Roman Polanski, Thomas Pynchon, and Paul Schrader, while the key recurrent motifs are those of dusk, the horizon, the labyrinth, and the ruin.
1st ed. 2021
  • Englisch
  • Cham
  • |
  • Schweiz
Springer International Publishing
20 s/w Abbildungen
  • 3,58 MB
978-3-030-69044-1 (9783030690441)
10.1007/978-3-030-69044-1
weitere Ausgaben werden ermittelt
Paul Coates is an Emeritus Professor in the Film Studies Programme at Western University, Canada. He also taught at McGill, Georgia and Aberdeen. His books include studies of the novel, Symbolist poetry, Polish and German cinema, colour, the double, and the face in film.

Preface: what flies at dusk.- Part 1 - Film and Film: Spirituality and comparative cinema.- Chapter 1 - On the cinéphilia of Paul Schrader's First Reformed.- Chapter 2 - Elective Affinities of Krzysztof Kieslowski's Red: Curzio Malaparte and Naomi Kawase.- Part 2 - 'I would like to escape this story': creative betrayal.- Chapter 3 - Some thoughts on adaptation.- Chapter 4 - Bergman and Sophocles; Polanski and Euripides.- Chapter 5 - Persona in the mirror of literature.- Chapter 6 - Ghosts of dramas past.- Chapter 7 - The pre-modernist moment: 'I would like to escape this story'.- Chapter 8 - System and structure in The Crying of Lot 49 and How one sees.- Part 3 - Imagination and disaster.- Chapter 9 - Imagination and disaster: The Sweet Hereafter of Russell Banks and Atom Egoyan.- Chapter 10 - Modernist metaphors: love and fire in Lee Chang-Dong's Burning.- Chapter 11 - Ruins in literature and film.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Wasserzeichen-DRM wird hier ein "weicher" Kopierschutz verwendet. Daher ist technisch zwar alles möglich - sogar eine unzulässige Weitergabe. Aber an sichtbaren und unsichtbaren Stellen wird der Käufer des E-Books als Wasserzeichen hinterlegt, sodass im Falle eines Missbrauchs die Spur zurückverfolgt werden kann.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

96,29 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Wasserzeichen-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen