Media Education Assessment Handbook

 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 24. Juli 2020
  • |
  • 376 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-10598-8 (ISBN)
 
Assessing media education is a formidable task because both assessment and media education are complex and controversial concepts. Assessment, which can take place at the individual student, class, sequence, program, department or unit, and university levels, is questioned in terms of reliability, validity, relevance, and cost. Media education, which has been challenged at a number of schools, finds faculty and administrators in the midst of soul-searching about how to clearly articulate its missions and purposes to a broader audience.

Departments are under increasing national, state, and institutional pressure to get assessment procedures carried out quickly, but there is an obvious danger in rushing to implement assessment strategies before establishing what is essential in media education. In communication education in general, the "what" of assessment is often discussed in terms of skills, attitudes, affect, values, and knowledge. People assess students to determine what they know, think, feel, value, and can do. Here it is suggested that one of the places to start defining what students should learn from their media education is by identifying outcomes. Outcomes can be assessed in a variety of ways, but first they need to be developed and clearly articulated.

1. Auflage
  • Englisch
  • Florence
  • |
  • USA
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
  • 21,69 MB
978-1-000-10598-8 (9781000105988)
weitere Ausgaben werden ermittelt
William G. Christ
Contents: Preface. Part I: Programmatic Assessment. W.G. Christ, Defining Media Education. W.G. Christ, J.M. McCall, L. Rakow, R.O. Blanchard, Integrated Communication Programs. P. Orlik, R. Donald, Telecommunications Programs. J. VanSlyke Turk, Journalism and Mass Communications Programs. K.A. Krendl, R. Warren, K.A. Reid, Distance Learning. Part II: Knowledge, Skills, and Attitude Assessment. S. Wulff, Media Literacy. H. Ruminski, W. Hanks, Critical Thinking. S. Finn, Media Writing. A.M. Rubin, R.B. Rubin, Information Gathering. M.J. Haefner, Ethics. S.H. Williams, N.J. Medoff, Production. B.L. Sherman, Management. T. Dickson, Reporting and Editing. D. Kruckeberg, Public Relations. E. Applegate, Advertising.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

43,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen