Performed Culture in Chinese Language Education

A Culture-Based Approach for U.S. Collegiate Contexts
 
 
Lexington Books (Verlag)
  • erschienen am 22. Juni 2020
  • |
  • 248 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4985-8496-8 (ISBN)
 
Performed Culture in Chinese Language Education: A Culture-Based Approach for U.S. Collegiate Contexts elaborates on a cultural awareness-oriented, cultural performance-based, and cross-cultural communication-focused foreign language pedagogical paradigm-Performed Culture Approach - in the context of U.S. collegiate Chinese language education. Guangyan Chen draws on the data collected through questionnaires, comparisons between this pedagogy and mainstream pedagogical frameworks, and analyses of curricular development, lesson plans, and classroom discourses. Chen promotes the performed culture approach by delineating the theoretical framework of this pedagogy, reporting studies that empirically support cultural primacy in Chinese language education, and illustrating this pedagogy through analyses of a curricular structure, a lesson plan, and classroom discourses. Chen shows how this pedagogy addresses the gaps between the social need for global citizens and the insufficient integration of culture into foreign language education. The performed culture approach also addresses the overall drop in U.S. collegiate foreign language enrollment as this pedagogy connects foreign language programs to university missions and social needs.
  • Englisch
  • Lanham
  • |
  • USA
2 Graphs; 14 Tables, unspecified; 2 Illustrations, black and white
  • 0,50 MB
978-1-4985-8496-8 (9781498584968)
weitere Ausgaben werden ermittelt
By Guangyan Chen
Preface Acknowledgments Abbreviations Introduction Part 1: The Needs for a Culture-Based Chinese Language Pedagogy 1. The Needs for a Culture-Based Chinese Language Pedagogy 2. Conceptualizing Culture in the U.S. Chinese as a Foreign Language (CFL) Setting 3. Approaches to Integrating Culture into CFL Education Part 2: Culture-Based Language Pedagogy: Performed Culture Approach (PCA) 4.Performed Culture Approach 5.Comparisons between PCA and Mainstream Pedagogical Frameworks 6.Comparisons between PCA and Two Alternatives to Mainstream Pedagogical Frameworks Part 3: Studies Empirically Supporting Cultural Primacy in CFL Education 7.Culture Provides Important Criteria for Assessing CFL learners' Oral Performances 8.Culturally Ingrained Perceptions Outweigh Teaching Experience When Teachers Assess a CFL Learner's Oral Performance Part 4: Applications of PCA 9.A PCA-Oriented Chinese Curriculum 10.PCA-Adapted Lesson Plans 11.PCA-Based Classroom Discourse References Index About the Author

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

41,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen