Women Talk Back to Shakespeare

Contemporary Adaptations and Appropriations
 
 
Routledge (Verlag)
  • erscheint ca. am 28. Oktober 2021
  • |
  • 200 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-000-46614-0 (ISBN)
 

This study explores more recent adaptations published in the last decade whereby women-either authors or their characters-talk back to Shakespeare in a variety of new ways.

"Talking back to Shakespeare", a term common in intertextual discourse, is not a new phenomenon, particularly in literature. For centuries, women writers-novelists, playwrights, and poets-have responded to Shakespeare with inventive and often transgressive retellings of his work. Thus far, feminist scholarship has examined creative responses to Shakespeare by women writers through the late twentieth century. This book brings together the "then" of Shakespeare with the "now" of contemporary literature by examining how many of his plays have cultural currency in the present day. Adoption and surrogate childrearing; gender fluidity; global pandemics; imprisonment and criminal justice; the intersection of misogyny and racism-these are all pressing social and political concerns, but they are also issues that are central to Shakespeare's plays and the early modern period.

By approaching material with a fresh interdisciplinary perspective, Women Talk Back to Shakespeare is an excellent tool for both scholars and students concerned with adaptation, women and gender, and intertextuality of Shakespeare's plays.

  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
978-1-000-46614-0 (9781000466140)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Jo Eldridge Carney is a Professor of English at The College of New Jersey where she teaches courses in early modern studies, folk and fairy tales, and contemporary literature.

0. Introduction 1 Toni Morrison and Rokia Traoré's Desdemona and William Shakespeare's Othello 2. Elizabeth Nunez's Prospero's Daughter and William Shakespeare's The Tempest 3. Margaret Atwood's Hag-Seed and William Shakespeare's The Tempest 4. Jeanette Winterson's The Gap of Time and William Shakespeare's The Winter's Tale 5. Mark Haddon's The Porpoise and William Shakespeare's Pericles 6. Emily St. John Mandel's Station Eleven and William Shakespeare's King Lear 7. Maggie O'Farrell's Hamnet and Shakespeare's Family in Fact and Fiction

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

38,49 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen