Listening in the Field

Recording and the Science of Birdsong
 
 
The MIT Press; Inside Technology
  • erschienen am 11. Mai 2018
  • |
  • 256 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-262-34541-5 (ISBN)
 
The transformation of sound recording into a scientific technique in the study of birdsong, as biologists turned wildlife sounds into scientific objects.

Scientific observation and representation tend to be seen as exclusively visual affairs. But scientists have often drawn on sensory experiences other than the visual. Since the end of the nineteenth century, biologists have used a variety of techniques to register wildlife sounds. In this book, Joeri Bruyninckx describes the evolution of sound recording into a scientific technique for studying the songs and calls of wild birds and asks, what it means to listen to animal voices as a scientist.

The practice of recording birdsong took shape at the intersection of popular entertainment and field ornithology, turning recordings into objects of investigation and popular fascination. Shaped by the technologies and interests of amateur naturalism and music teaching, radio broadcasting and gramophone production, hobby electronics and communication engineering, birdsong recordings traveled back and forth between scientific and popular domains, to appear on gramophone recordings, radio broadcasts, and movie soundtracks.

Bruyninckx follows four technologies—the musical score, the electric microphone, the portable magnetic tape recorder, and the sound spectrograph—through a cultural history of field recording and scientific listening. He chronicles a period when verbal descriptions, musical notations, and onomatopoeic syllables represented birdsong and shaped a community of listeners; later electric recordings struggled with notions of fidelity, realism, objectivity, and authenticity; scientists, early citizen scientists, and the recording industry negotiated recording exchange; and trained listeners complemented the visual authority of spectrographic laboratory analyses. This book reveals a scientific process fraught with conversions, between field and laboratory, sound and image, science and its various audiences.

  • Englisch
MIT Press
  • Reflowable
5 COLOR ILLUS., 25 B&W ILLUS.
  • 4,12 MB
978-0-262-34541-5 (9780262345415)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Joeri Bruyninckx is Assistant Professor in the Department of Technology and Society Studies at Maastricht University.

Dateiformat: ePUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat ePUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

32,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen