Design Principles for the Productive Delivery of Blended Learning Services

The Case of Standard Software-Trainings in Germany
 
 
Kassel University Press
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 22. Februar 2016
  • |
  • XXIX, 313 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-3-86219-941-9 (ISBN)
 
Betriebliche Weiterbildung soll lebenslanges Lernen im Arbeitskontext ermöglichen und befördern. Diese wird immer wichtiger, da sich das wirtschaftliche Umfeld immer dynamischer durch globalen Wettbewerb von Arbeit, Produktion und Dienstleistungen verändert. Dies bedingt auch veränderte Bedarfe an Fertigkeiten und Fähigkeiten sowie dem notwendigen Fachwissen. Es ist wettbewerbskritisch für Mitarbeiter und Unternehmen, kontinuierlich und immer besser lebenslang zu lernen. Daher gilt die betriebliche Weiterbildung als wichtige Voraussetzung, um volkswirtschaftliches Wachstum zu erreichen und zunehmend globalisiertem Wettbewerb begegnen zu können. In diesem Kontext widmet sich die vorliegende Arbeit der Erforschung von Messung und Beeinflussung der Produktivität von IT-gestützten Weiterbildungsformaten, konkret der Gestaltung von IT-gestützten Weiterbildungsformaten unter Berücksichtigung von Effizienz und Effektivitätsgesichtspunkten.
  • Englisch
  • Kassel
  • |
  • Deutschland
  • 3,64 MB
978-3-86219-941-9 (9783862199419)
386219941X (386219941X)
10.19211/KUP9783862199419
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  • Front Cover
  • Title
  • Imprint
  • Geleitwort
  • Vorwort
  • Zusammenfassung
  • Abstract
  • Table of Contents
  • List of Figures
  • List of Tables
  • List of Abbreviations
  • 1 Introduction
  • 2 Methodology
  • 3 Service Productivity
  • 4 Summary of the Main Dissertation Results
  • 4.1 A Framework for the Productivity-Oriented Analysis of BlendedLearning Services
  • 4.2 An extensive Literature Review on Influencing Factors onLearning Success of Blended Learning Services
  • 4.3 A Model for the Assessment of the Process Quality of BlendedLearning Services
  • 4.4 Design Principles for the Productivity-Oriented Delivery ofBlended Learning Services
  • 5 Publications included in the Dissertation
  • 6 Theoretical Contribution
  • 6.1 Combining Insights from Service Science, Information Systemsand Education Science
  • 6.2 Developing a Multi-Dimensional Model for the Assessment ofBLS Process Quality
  • 6.3 Formalized Design Knowledge for a Productive Delivery ofBlended Learning Services
  • 6.4 Implementation of Design Knowledge in Real-World Settings
  • 7 Practical Contribution
  • 7.1 Requirements for a Multi-Dimensional Evaluation of BlendedLearning Services
  • 7.2 Dimensions for a Multi-Dimensional Evaluation of BlendedLearning Services
  • 7.3 Design Knowledge for a Productive Delivery of BlendedLearning Services
  • 8 Limitations
  • 9 Implications for Further Research
  • 9.1 Expansion of the Assessment Model on BLS process quality
  • 9.2 Extending the Scope of the Design Principles
  • 9.3 Identification of Further Design Principles
  • References
  • 10 Framework for the Productivity-oriented Conceptualisation ofBlended Learning Services
  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Identifying a Productivity Framework for Blended LearningServices
  • 10.2.1 Input from the Provider's Perspective
  • 10.2.2 Input from the Consumer's Perspective
  • 10.2.3 Process
  • 10.2.4 Output
  • 10.3 Conclusion and Outlook
  • 11 A Literature Review on the Indicators for the Measurement ofTechnology Mediated Learning Productivity
  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Foundations
  • 11.3 Methodology
  • 11.3.1 Literature Review
  • 11.3.2 Literature Selection Process
  • 11.4 Results
  • 11.5 Discussion
  • 11.5.1 Analysis of the Papers
  • 11.5.2 IT -Objects of Analysis
  • 11.5.3 Validation of Multidimensional Constructs
  • 11.6 Conclusion
  • 11.6.1 Summary of the Findings
  • 11.6.2 Limitations
  • 11.6.3 Recommendations for Future Research
  • 12 Towards a holistic Understanding of technology mediatedlearning services - a state-of-the-art analysis
  • 12.1 Introduction
  • 12.2 Theoretical Background
  • 12.3 Methodology
  • 12.3.1 Identification of literature
  • 12.3.2 Coding and Validation of the Literature Review Results
  • 12.3.3 Analysis of Findings and Codification
  • 12.4 Findings
  • 12.4.1 Findings on Dependent Variables and Independent Variables
  • 12.4.2 Findings on Relationships Between Independent and DependentVariables
  • 12.4.2.1 Determinants of Learning Satisfaction
  • 12.4.2.2 Determinants of Learning Success
  • 12.5 Discussion
  • 12.6 Limitations and Future Research
  • 12.7 Conclusion
  • 12.8 Acknowledgments
  • 13 Identifying a set of relevant input and output factors within aproductivity model for educational services
  • 13.1 Introduction
  • 13.2 Related Work
  • 13.2.1 Service Productivity
  • 13.2.2 The Balanced Scorecard
  • 13.2.3 Productivity of Educational Services
  • 13.3 Methodology
  • 13.3.1 Workshop development
  • 13.3.2 Description of workshop design
  • 13.4 Results
  • 13.4.1 Input Factors
  • 13.4.2 Process of Service Delivery
  • 13.4.3 Learning Results
  • 13.5 Discussion
  • 13.6 Outlook & Limitations
  • 14 Towards a Productivity Measurement Model for Technology-Mediated Learning Services
  • 14.1 Introduction
  • 14.2 Conceptualization of Service Productivity in TMLS
  • 14.2.1 Service Productivity
  • 14.2.2 TMLS Productivity
  • 14.3 Research Methodology
  • 14.4 The TMLS Productivity Measurement Model
  • 14.5 Next Steps and Expected Implications
  • 15 Evaluating the quality of technology mediated learning
  • 15.1 Introduction
  • 15.2 Theoretical Background
  • 15.2.1 A Comprehensive Evaluation of TMLS Quality
  • 15.2.2 Components of TMLS Quality
  • 15.3 Evaluating TMLS Quality
  • 15.4 Results
  • 15.5 Discussion
  • 15.6 Limitations and Future Research
  • 15.7 Conclusion
  • 16 Merging face-to-face and IT-enabled Learning: An Assessmentof the Quality of Vocational Software Training
  • 16.1 Introduction
  • 16.2 Theoretical background
  • 16.3 Hypotheses Development
  • 16.4 Evaluating Blended Learning Services
  • 16.5 Results
  • 16.5.1 Measurement Models
  • 16.5.2 Structural Model
  • 16.6 Discussion
  • 16.7 Conclusion
  • 16.8 Appendix A
  • 16.9 Appendix B
  • 17 Success Factors for Technology Mediated Learning Services -First Results of a Delphi Study
  • 17.1 Introduction
  • 17.2 Success Factors in Literature
  • 17.3 Experimental Design
  • 17.4 Results
  • 17.4.1 Characteristics of the instructor
  • 17.4.2 The Learning Process
  • 17.4.3 Learning Materials and IT-tools
  • 17.4.4 Organizational Support
  • 17.5 Discussion
  • 18 Towards a Reference Model for a Productivity-optimizedDelivery of Technology Mediated Learning Services
  • 18.1 Introduction
  • 18.2 Foundation and Related Work
  • 18.3 Research Methodology
  • 18.4 Research Results
  • 18.4.1 Design Goals
  • 18.4.2 The Reference Model Architecture
  • 18.5 Outlook and Expected Contribution
  • 19 Design Principles for High-Performance Blended LearningServices Delivery. The Case of Software Trainings in Germany
  • 19.1 Introduction
  • 19.2 Blended Learning Service Research
  • 19.2.1 Ensuring High Learning Success for Blended Learning Services
  • 19.2.2 Designing Efficient Blended Learning Services
  • 19.3 Methodology
  • 19.4 Development of the Design Principles
  • 19.4.1 Problem Formulation: Blended Learning Service Design as a Classof Problems
  • 19.4.2 Building, Intervention, and Evaluation
  • 19.4.3 Reflecting and Learning
  • 19.4.4 Formalization of Learning: Design Principles for Blended LearningServices
  • 19.5 Discussion and Outlook
  • Appendix
  • Appendix A
  • Appendix B
  • Appendix C
  • Appendix D
  • Back Cover

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