Typography and Motion Graphics: The 'Reading-Image'

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 20. November 2018
  • |
  • 164 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-429-62947-1 (ISBN)
 

In his latest book, Michael Betancourt explores the nature and role of typography in motion graphics as a way to consider its distinction from static design, using the concept of the 'reading-image' to model the ways that motion typography dramatizes the process of reading and audience recognition of language on-screen. Using both classic and contemporary title sequences-including The Man With the Golden Arm (1955), Alien (1979), Flubber (1998), Six Feet Under (2001), The Number 23 (2007) and Scott Pilgrim vs. The World (2010)-Betancourt develops an argument about what distinguishes motion graphics from graphic design. Moving beyond title sequences, Betancourt also analyzes moving or kinetic typography in logo designs, commercials, film trailers, and information graphics, offering a striking theoretical model for understanding typography in media.

  • Englisch
  • Milton
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
47 schwarz-weiße Abbildungen, 1 schwarz-weiße Tabellen
  • 18,89 MB
978-0-429-62947-1 (9780429629471)
weitere Ausgaben werden ermittelt

Michael Betancourt is an artist/theorist concerned with digital technology and capitalist ideology. His writing has been translated into Chinese, French, German, Greek, Italian, Persian, Portuguese, and Spanish, and published in journals such as The Atlantic, Make Magazine, CTheory, and Leonardo. He is the author of The ____________ Manifesto, and books such as The History of Motion Graphics, and The Critique of Digital Capitalism, as well as three books on the semiotics of motion graphics: Semiotics and Title Sequences, Synchronization and Title Sequences, and Title Sequences as Paratexts. These publications complement his movies, which have screened internationally at the Black Maria Film Festival, Art Basel Miami Beach, Contemporary Art Ruhr, Athens Video Art Festival, Festival des Cinemas Differents de Paris, Anthology Film Archives, Millennium Film Workshop, the San Francisco Cinematheque's Crossroads, and Experiments in Cinema, among many others.

List of Figures

Acknowledgments

Motion Typography

  • A History of Formalist Approaches
  • Legibility
  • The Technical Lineage
  • Typography and Titling

The 'Reading-Image'

  1. Kinetic Action
  2. Graphic Expression
  3. Chronic Progression

Conclusions

  1. Motion versus Static Design
  2. Reading / Discourse
  3. The Role of Kinesis
  4. Constraints on Semiosis

Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

16,49 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
E-Book bestellen