Claiming Chinese Identity

 
 
Routledge (Verlag)
  • erschienen am 1. April 2020
  • |
  • 192 Seiten
 
E-Book | PDF ohne DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-317-73229-7 (ISBN)
 
This study of first generation Chinese youth and their parents who have immigrated to Houston reveals the ways in which this group resists assimilation into the dominant Western milieu and instead accommodates itself as a paracommunity with the culture of its host city. Chinese parents counter Western influence on their children by enrolling them in Chinese language schools, having them participate in Chinese community events, and encouraging them to develop a network of Chinese friends.
The study presents a detailed ethnography of a Chinese language school. It traces the negotiations between traditional Chinese beliefs-in particular, unquestioned submission to authority, kinship systems, and the denial of the singular self-and the developed sense of self in Western individualism. This study of identity reformation clearly indicates that there is space within the dialectics of immigration and the related cultural processes that enables the immigrant community to resist the image of all diasporic people as liminars and hybrids. The Chinese in this study do not sacrifice their past and their values in order to reformulate themselves for the present. Rather, they are determined to create a self-referential identity within a living and growing Chinese culture.
weitere Ausgaben werden ermittelt
Elionne L. W Belden,
Preface -- Acknowledgments -- List of Abbreviations -- Note on Transliteration -- Same and -- Introduction -- Evolution of Chinese -- What is Valued? -- Historical Setting: Beginnings of the Chinese Diaspora -- Why a Chinese School? And Why Evergreen? -- Hermeneutics -- The Other: Informant or Anthropologist? -- Philosophical Thought and Religion -- The Ghost of China Past -- A Conscious Choice of -- Identity Claimed-Not Merely Inherited -- Do We Care What People Think of Us? -- The Evergreen Youth Club -- Parents Trying to Raise Chinese Kids in the West -- Conclusion -- Are You a Different Chinese in Houston? -- Afterword -- Bibliography -- Index.

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: ohne DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Verwenden Sie zum Lesen die kostenlose Software Adobe Reader, Adobe Digital Editions oder einen anderen PDF-Viewer Ihrer Wahl (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie die kostenlose App Adobe Digital Editions oder eine andere Lese-App für E-Books (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nur bedingt: Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Ein Kopierschutz bzw. Digital Rights Management wird bei diesem E-Book nicht eingesetzt.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

34,49 €
inkl. 5% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF ohne DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen