The Internet and the 2016 Presidential Campaign

 
 
Lexington Books (Verlag)
  • erschienen am 22. August 2017
  • |
  • 384 Seiten
 
E-Book | ePUB mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-4985-4297-5 (ISBN)
 
<span><span>Although many developments surrounding the Internet campaign are now considered to be standard fare, there were a number of new developments in 2016. Drawing on original research conducted by leading experts, </span><span style="font-style:italic;">The Internet and the 2016 Presidential Campaign</span><span> attempts to cover these developments in a comprehensive fashion. How are campaigns making use of the Internet to organize and mobilize their ground game? To communicate their message? The book also examines how citizens made use of online sources to become informed, follow campaigns, and participate. Contributions also explore how the Internet affected developments in media reporting, both traditional and non-traditional, about the campaign. What other messages were available online, and what effects did these messages have had on citizen's attitudes and vote choice? The book examines these questions in an attempt to summarize the 2016 online campaign.</span></span>
  • Englisch
  • Blue Ridge Summit
  • |
  • USA
  • 3,69 MB
978-1-4985-4297-5 (9781498542975)
1498542972 (1498542972)
weitere Ausgaben werden ermittelt
Edited by Jody C Baumgartner and Terri L. Towner - Contributions by Monica Ancu; Jody C Baumgartner; Kayla J. B...
  • Contents
  • Tables and Figures
  • Preface
  • PartI. CAMPAIGN ORGANIZATIONS AND POLITICAL NETWORKS
  • Ch01. Consistent and Cautious
  • Ch02. Campaigning in 140 Characters
  • Ch03. I Beg to Differ
  • Ch04. The Twitter Election
  • Ch05. Gender and Presidential Elections
  • Ch06. Digital Ad Expenditures by Outside Groups in the 2016 Presidential Election
  • PartII. POLITICAL MESSAGES: PRODUCTION, CONSUMPTION, AND EFFECTS
  • Ch07. Tipping the Balance of Power in Elections?
  • Ch08. Campaign Messaging During the 2016 U.S. Presidential Election
  • Ch09. "Going Public" in the Age of Twitter and Mistrust of the Media
  • Ch10. Late Night Talk Moves Online
  • PartIII. POLITICAL ISSUES ON TWITTER AND INSTAGRAM
  • Ch11. Issue Emphasis and Agenda Building on Twitter During the 2016 Presidential Primary Season
  • Ch12. Picture Perfect?
  • Ch13. Getting the Picture
  • Bibliography
  • Index
  • About the Contributors

Dateiformat: EPUB
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat EPUB ist sehr gut für Romane und Sachbücher geeignet - also für "fließenden" Text ohne komplexes Layout. Bei E-Readern oder Smartphones passt sich der Zeilen- und Seitenumbruch automatisch den kleinen Displays an. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

42,99 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
ePUB mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen

Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok