Looking Through Images

A Phenomenology of Visual Media
 
 
Columbia Themes in Philosophy, Social Criticism, and the Arts; Columbia University Press
  • erscheint ca. am 5. Oktober 2021
  • |
  • 409 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe-DRM | Systemvoraussetzungen
978-0-231-54757-4 (ISBN)
 

Images have always stirred ambivalent reactions. Yet whether eliciting fascinated gazes or iconoclastic repulsion from their beholders, they have hardly ever been seen as true sources of knowledge. They were long viewed as mere appearances, placeholders for the things themselves or deceptive illusions. Today, the traditional critique of the spectacle has given way to an unconditional embrace of the visual. However, we still lack a persuasive theoretical account of how images work.

Emmanuel Alloa retraces the history of Western attitudes toward the visual to propose a major rethinking of images as irreplaceable agents of our everyday engagement with the world. He examines how ideas of images and their powers have been constructed in Western humanities, art theory, and philosophy, developing a novel genealogy of both visual studies and the concept of the medium. Alloa reconstructs the earliest Western media theory-Aristotle's concept of the diaphanous milieu of vision-and the significance of its subsequent erasure in the history of science. Ultimately, he argues for a historically informed phenomenology of images and visual media that explains why images are not simply referential depictions, windows onto the world. Instead, images constantly reactivate the power of appearing. As media of visualization, they allow things to appear that could not be visible except in and through these very material devices.

  • Englisch
  • New York
  • |
  • USA
Columbia University Press
36 b&w illustrations
978-0-231-54757-4 (9780231547574)
Emmanuel Alloa. Translated by Nils F. Schott. Afterword by Andrew Benjamin.

Preface to the English Edition
Introduction
1. Between Thing and Sign: The Hubris of the Image
2. Aristotle's Foundation of a Media Theory of Appearing
3. Forgetting Media: Traces of the Diaphanous from Themistius to Berkeley
4. A Phenomenology of Images
5. Media Phenomenology
Conclusion: Seeing Through Images-for an Alternative Theory of Media
Afterword: Seeing Not Riddling, by Andrew Benjamin
Notes
Bibliography
Index

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

33,99 €
inkl. 7% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe-DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen