Essays on Pedagogy

 
 
Routledge (Verlag)
  • 1. Auflage
  • |
  • erschienen am 5. September 2013
  • |
  • 224 Seiten
 
E-Book | PDF mit Adobe DRM | Systemvoraussetzungen
978-1-136-02782-6 (ISBN)
 
Seven authoritative contributions to the emerging field of pedagogy and to comparative, cultural and policy studies in education. A must for those who want to do more than merely comply with received versions of 'best practice'.



Pedagogy is at last gaining the attention in English-speaking countries which it has long enjoyed elsewhere. But is it the right kind of attention? Do we still tend to equate pedagogy with teaching technique and little more? Now that governments, too, have become interested in it, is pedagogy a proper matter for public policy and official prescription?

In Essays on Pedagogy, Robin Alexander brings together some of his most powerful recent writing, drawing on research undertaken in Britain and other countries, to illustrate his view that to engage properly with pedagogy we need to apply cultural, historical and international perspectives, as well as evidence on how children most effectively learn and teachers most productively teach.

The book includes chapters on a number of themes, expertly woven together:

- the politicisation of school and classroom life and the trend towards a pedagogy of compliance;

- the benefits and hazards of international comparison;

- pedagogical dichotomies old and new, and how to avoid them;

- how education and pedagogy might respond to a world in peril;

- the rare and special chemistry of the personal and the professional which produces outstanding teaching;

- the scope and character of pedagogy itself, as a field of enquiry and action.

For those who see teachers as thinking professionals, rather than as technicians who merely comply with received views of 'best practice', this book will open minds while maintaining a practical focus. For student teachers it will provide a framework for their development. Its strong and consistent international perspective will be of interest to educational comparativists, but is also an essential response to globalisation and the predicaments now facing humanity as a whole.
  • Englisch
  • London
  • |
  • Großbritannien
Taylor & Francis Ltd
  • Für höhere Schule und Studium
978-1-136-02782-6 (9781136027826)
weitere Ausgaben werden ermittelt
1. Introduction 2. Pedagogy goes East 3. Principle, pragmatism and compliance 4. Beyond dichotomous pedagogies 5. Talking, teaching, learning 6. Pedagogy for a world in peril 7. Words and Music

Dateiformat: PDF
Kopierschutz: Adobe-DRM (Digital Rights Management)

Systemvoraussetzungen:

Computer (Windows; MacOS X; Linux): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose Software Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

Tablet/Smartphone (Android; iOS): Installieren Sie bereits vor dem Download die kostenlose App Adobe Digital Editions (siehe E-Book Hilfe).

E-Book-Reader: Bookeen, Kobo, Pocketbook, Sony, Tolino u.v.a.m. (nicht Kindle)

Das Dateiformat PDF zeigt auf jeder Hardware eine Buchseite stets identisch an. Daher ist eine PDF auch für ein komplexes Layout geeignet, wie es bei Lehr- und Fachbüchern verwendet wird (Bilder, Tabellen, Spalten, Fußnoten). Bei kleinen Displays von E-Readern oder Smartphones sind PDF leider eher nervig, weil zu viel Scrollen notwendig ist. Mit Adobe-DRM wird hier ein "harter" Kopierschutz verwendet. Wenn die notwendigen Voraussetzungen nicht vorliegen, können Sie das E-Book leider nicht öffnen. Daher müssen Sie bereits vor dem Download Ihre Lese-Hardware vorbereiten.

Bitte beachten Sie bei der Verwendung der Lese-Software Adobe Digital Editions: wir empfehlen Ihnen unbedingt nach Installation der Lese-Software diese mit Ihrer persönlichen Adobe-ID zu autorisieren!

Weitere Informationen finden Sie in unserer E-Book Hilfe.


Download (sofort verfügbar)

45,89 €
inkl. 19% MwSt.
Download / Einzel-Lizenz
PDF mit Adobe DRM
siehe Systemvoraussetzungen
E-Book bestellen