Phaedrus Fabeln

Ein kompetenzorientiertes Lektüreprojekt mit Binnendifferenzierung
 
 
Vandenhoeck & Ruprecht (Verlag)
  • 2. Auflage
  • |
  • erschienen im Januar 2012
 
  • Buch
  • |
  • Softcover
  • |
  • 96 Seiten
978-3-525-79024-3 (ISBN)
 
Modern learning groups in Latin classes have become very diverse. Latin teachers are confronted daily with the heterogeneity of their pupils with regard to their abilities, talents and interests, which is why they are in such need of broad and in part playful material for translation and interpretation purposes. Fables of varying degrees of difficulty can fulfill this need: Each pupil can take up the task according to his or her own situation.The pupils choose from three different categories of fables to translate. Corrections are made by the pupils themselves, who also choose between two levels of difficulty. The results are then discussed together in the group. A questionnaire to evaluate the feedback is also provided.
2., durchgesehene Auflage
  • Deutsch
  • Gottingen
  • |
  • Deutschland
  • Für höhere Schule und Studium
  • |
  • Für Beruf und Forschung
mit Abbildungen und Kopiervorlagen, DIN A4
  • Höhe: 300 mm
  • |
  • Breite: 212 mm
  • |
  • Dicke: 6 mm
  • 266 gr
978-3-525-79024-3 (9783525790243)
3525790244 (3525790244)
10.13109/9783525790243
Ingvelde Scholz unterrichtet Latein und evangelische Religion am Friedrich-Schiller-Gymnasium in Marbach am Neckar. Sie ist Fachberaterin sowie Fachleiterin für Latein, Lehrbeauftragte für pädagogische Psychologie und Leiterin der Projektgruppe Begabtenförderung am Studienseminar Stuttgart.
Learning teams in Latin have become more varied: the differences concerning performance, motivation, talent and interest can be observed by teachers every day.>

Sofort lieferbar

23,00 €
inkl. 7% MwSt.
in den Warenkorb

Abholung vor Ort? Sehr gerne!
Unsere Web-Seiten verwenden Cookies. Mit der Nutzung dieser Web-Seiten erklären Sie sich damit einverstanden. Mehr Informationen finden Sie in unserem Datenschutzhinweis. Ok